Rabu, September 14, 2011

Titipan ke-14

Alhamdulillah, tengah hari ini terlerai kepenatan mengejar dua mesyuarat kerana kepastian yang menggembirakan banyak pihak.

Pertama, Program Kembara Buku 1 Malaysia Peringkat Negeri Sembilan pada bulan hadapan- Dato' Dr. Sheikh Muzaphar Shukor Al-Masrie, Angkasawan Negara pasti menjadi tamu istimewa dalam program tersebut.

Kedua, Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Negeri Sembilan (JKK NS), Tuan Haji Adnan, membenarkan Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN) sama-sama memanfaatkan bilik-bilik seminar di JKK NS untuk kegiatan PEN. Justeru, kegiatan-kegiatan PEN terutama Umbara Sastera, akan berlangsung di sana selepas ini, insya-Allah.

Ketiga, JKK NS, DBP Wilayah Tengah dan PEN berharsat menganjurkan Syarahan Za'ba secara bulanan di JKK NS mulai tahun hadapan.

Alhamdulillah, semoga kegiatan mengangkasakan bahasa dan sastera di Negeri Sembilan terus semarak dan semerbak hendaknya. Amin. Terima kasih kepada semua!

Surah Hud ayat 115 yang bermaksud, "Dan sabarlah (wahai Muhammad, engkau dan umatmu, dalam mengerjakan suruhan Allah) kerana sesungguhnyaAllah tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berbuat kebaikan."

Tiada ulasan: