Isnin, Julai 11, 2011

Titipan Keempat

Kasihilah kanak-kanak
merekalah zaman lampau kita,
hormatilah orang tua
merekalah masa hadapan kita.

Alhamdulillah, saya baru kembali dari Kuching, Sarawak dengan penuh semangat. Rasa teruja dan terilham bertingkahan di ruang sukma. Aura kotanya indah dan damai, sungainya tenang dan mengilhamkan, budaya dan krafnya seni dan mempesonakan serta Bengkel Penulisan Semula Cerita Rakyat Sarawak untuk Bacaan Kanak-kanak (anjuran DBP) menggugah minda dan perasaan.
Saya amat positif dan optimis. Generasi pelapis negara mampu kita bina dengan penuh dedikasi, berilmu dan bertakwa, insya-Allah. Terima kasih dan tahniah DBP dan peserta yang budiman.

Surah Al-Ahqaaf ayat 15 yang bermaksud, "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmat-Mu yang Dikau kurniakan kepadaku dan kepada kedua-dua ibu bapaku; dan supaya aku tetap mengerjakan amal salih yang Engkau redai. Jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya,
aku bertaubat kepada-Mu, dan sesungguhnya aku daripada orang-orang Islam
(yang tunduk patuh kepada-Mu.)
"


Tiada ulasan: